0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
بررسی فواید روغن آرگان

بررسی فواید روغن آرگان

روغن آرگاناز میوه های این درخت استخراج می شود. گفته می شود که قبایل بربر از هزار سال پیش از روغن میوه این درخت استفاده می کردند. این روغن در لوازم آرایشی و بهداشتی زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. شاید برای شما هم جالب باشد که از 120 کیلوگرم میوه درخت آرگان، تنها می‌توان 3.5 لیتر روغن تهیه کرد؛ به همین علت است که این روغن قیمت نسبتا بالایی دارد. این روغن به دلیل فوایدی که دارد این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اگر از روغن آرگان100% خالص استفاده کنید، از خواص شگفت انگیز آن بهره مند خواهید شد. در ادامه به بررسی فواید اصلی این روغن معجزه آسا می‌پردازیم.

روغن آرگان

روغن آرگان برای مبارزه با پیری پوست

آرگان سرشار از مواد موثره است و به همین دلیل روغن آن نیز دارای خواص مرطوب کنندگی و آنتی اکسیدانی قوی می باشد. روغن آرگانحاوی اسیدهای چرب غیراشباع از قبیل امگا 9، امگا 6 و امگا 3؛ همچنین دارای ویتامینهای A و E است. روغن آرگانحاوی استرول بوده و به دلیل ترکیبات فعالی که دارا می باشد، فواید زیادی برای پوست دارد. از جمله مهمترین خواص آن برای پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. افزایش خاصیت ارتجاعی اپیدرم و استحکام آن
  2. ایجاد بازسازی سلولی برای کاهش علائم پیری پوست

روغن آرگان برای آبرسانی، کاهش التهاب و افزایش درخشندگی پوست

روغن آرگانبه دلیل غنی بودن از مواد فعال، لایه هیدرولیپیدی پوست را عمیقا بازسازی می‌کند. با احیای پوست، رنگ آن نیز روشن تر و پوست درخشنده تر می‌شود. خواص این روغن به نوع خاصی از پوست محدود نیست و روی انواع پوست ها تاثیری چشمگیر ایجاد می‌کند. این روغن به ویژه برای پوست های خشک و اگزمایی گزینه مناسبی است و موجب کاهش التهاب پوست می‌شود. استفاده از آن در تسکین درد اگزما نقش دارد و این به دلیل امگا 6 موجود در آن است؛ همچنین برای درمان آکنه، بهبود عفونت های پوستی و محافظت از پوست در برابر نور خورشید نیز از آن استفاده می‌شود. برای درمان خشکی لب نیز می‌توانید از این روغن شگفت انگیز بهره ببرید.

فواید روغن آرگان

فواید آرگان برای سلامت مو

روغن آرگانموجب تغذیه عمیق مو می‌گردد. این خود باعث افزایش رشد و ضخامت مو می شود؛ همچنین مقاومت مو را در برابر عوامل بیرونی و حرارت افزایش می‌دهد. می‌توانید این روغن را قبل از شامپو، به عنوان یک ماسک بر روی مو استعمال کنید. به این صورت که مقداری از روغن را کف دست خود ریخته و آن را به روی موها ماساژ دهید تا جذب شود و در تمام بخش‌‌های مو پخش شود. این کار به کاهش شوره سر نیز کمک می کند.

به این نکته توجه داشته باشید که روغن ها را نباید به مقدار زیادی بر روی مو استعمال کرد؛ زیرا در اینصورت شستشوی مو بسیار دشوار خواهد بود. مقدار کمی از این روغن برای تغذیه فیبر مو کافی است. حتی می توان مقداری از روغن را به شامپو افزود. برای ساقه مو می‌توان این روغن را بعد از استحمام نیز استفاده کرد. در این صورت موجب نرم شدن موهای وز می‌شود. از جمله تاثیرات مهم روغن آرگانبر مو می‎‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. روغن آرگانموجب آبرسانی مو می شود.
  2. به موها حالت ابریشمی می بخشد.
  3. به عنوان نرم کننده مو نیز عمل می کند.
  4. موجب تسریع رشد موها می شود.
  5. باعث ترمیم موهای خشک، رنگ شده و آسیب دیده می شود.

نقش این روغن در تقویت و زیبایی ناخن ها

اگر ناخن های شما نرم، شکننده و ضعیف هستند، روغن آرگانمعجزه ای طبیعی برای درمان مشکل ناخن های شماست. فرمول غنی موجود در این روغن، ناخن ها را تغذیه و تقویت می‌کند. این روغن موجب نرم شدن کوتیکول ها و در نتیجه کاهش میزان شکنندگی ناخن ها می‌شود. به طور کلی این روغن در افزایش زیبایی ناخن و دست ها بسیار موثر است.

بررسی فواید آرگان برای سلامتی

روغن آرگاناز نظر سلامتی نیز تاثیر زیادی از خود نشان داده است. حدود هزاران سال است که در مراکش از این روغن برای درمان انواع بیماری های قلبی و عروقی استفاده می‌شود. این روغن ضد فشار خون و دشمن بیماری های قلبی است. طبق مطالعاتی که در سال‌های اخیر انجام شده است، این روغن به دلیل دارا بودن خاصیت ضد انعقادی فواید مهمی برای سلامت قلب دارد و در پیشگیری و درمان فشارخون موثر است. علاوه بر این، غنی بودن روغن آرگاناز توکوفرول و اسکوالن، روند رشد و تکثیر سلولهای سرطانی پروستات را کندتر می کند. بیشترین تاثیر درمانی این روغن بر روی سرطان به دلیل دارا بودن مقادیر بالای آنتی اکسیدان است.

فواید ماساژ با روغن خالص آرگان

انجام ماساژ هم از نظر جسمانی و هم از نظر روانی تاثیر بسیار مثبتی بر افراد دارد. ماساژ صورت، حالت ارتجاعی آن را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. ماساژ با روغن آرگانآرامبخش و نیروبخش است و موجب از بین رفتن سموم بدن می‌شود. ماساژ این روغن بر روی پوست باعث می‌شود که عضلات شل تر شوند و این یکی دیگر از معجزات این روغن است؛ زیرا شل شدن عضلات موجب کاهش چشمگیر چین و چروک در پوست، به ویژه در اطراف چشم می‎شود. در واقع این خواص روغن آرگانرا به یک درمان خانگی موثر برای چین و چروک و افتادگی پوست تبدیل کرده است.

خرید روغن آرگان

نکات مهم هنگام خرید روغن آرگان

در ابتدا باید این نکته را یادآوری کنیم که روغن آرگانمورد استفاده در محصولات آرایشی و بهداشتی با نوع خوراکی آن متفاوت است. در نتیجه باید هنگام خرید روغن آرگان،نوع مناسب با موارد مصرفی خود را تهیه کنید. روغن خالص و اصل آرگان را از مراکز قابل اعتماد خریداری نمایید؛ چون در بیشتر مواقع فروشندگان سودجو روغن آفتابگردان و سایر روغن‌های ارزان قیمت را در این روغن مخلوط می‌کنند. ترجیحا روغن تهیه شده به روش پرس سرد یا کلد پرس را تهیه کنید؛ زیرا خواص آن در طی فرآیند روغن گیری از بین نرفته است. چنانچه روغن آرگان ارگانیک را خریداری کنید، چند قطره از این محصول برای مشاهده یک معجزه کافی خواهد بود.

روش های تشخیص روغن اصل

برای اینکه خواص روغن اصل و خالص به مراتب از روغن ناخالص و تقلبی بیشتر است، باید در خرید آن دقت بیشتری داشته باشیم. در ادامه چند روش برای تشخیص روغن آرگاناصل از تقلبی را با هم خواهیم دید:

  1. روغن آرگاناصل دارای مقداری رسوبات است.
  2. رنگ این روغن، زرد مایل به طلایی است.
  3. روغن اصل دارای بافتی غیر چسبنده و کاملا نرم و سبک است.
  4. آرگان اصل رایحه ای تند و زننده ندارد و معمولا رایحه ای ملایم و شبیه به فندق دارد.
  5. اگر قیمت محصول کمتر از سایر مراکز فروش روغن آرگانباشد، مطمئن باشید که روغن اصل نیست یا دارای ناخالصی زیادی است.

کلام پایانی

برای اینکه بتوانید از تمام فواید روغن آرگانبهره مند شوید، باید از اصل بودن روغن تهیه شده اطمینان حاصل کنید. اگر درخت آرگان به صورت ارگانیک پرورش داده شود و روغن حاصل از آن کاملا طبیعی باشد می تواند تاثیرات شگرفی بر روی سلامتی و زیبایی شما ایجاد کند.

برای خرید انواع با کیفیت روغن آرگان اینجا کلیک کنید