0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست

بهترین روش جوانسازی پوست یکی از دغدغه های مهم هر خانم است. علاقه به حفظ زیبایی ظاهر در وجود هر آدمی نهفته است و قدمت چند ساله دارد. به طوریکه در سنگ نوشته های مصر باستان اثرهایی از روش های آرایشی جهت حفظ زیبایی پوست دیده می شود. بنابراین از دیرباز کیمیاگران همیشه به دنبال یک اکسیر برای جوانی بوده اند. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، راه های بسیار زیادی برای جوانسازی پوست به وجود آمده است. شما باید با توجه به شرایطی که دارید، بهترین روش جوانسازی پوست را انتخاب کنید. در اینجا قصد داریم به معرفی کامل روش های جوانسازی پوست بپردازیم.

تعریف پوست

پروتئین های کلاژن و الاستین از عوامل تاثیرگذار بر زیبایی پوست به شمار می آیند. پوست با بالا رفتن سن و کاهش کلاژن سازی، به مرور زمان تخریب می شود. پوست از سه لایه اپیدرم، درم و هیپودرم تشکیل شده است. اپیدرم بخشی از پوست می باشد که با چشم قابل دیدن است. درم پوست شامل گیرنده های حسی و سلول های تولید کننده پوست می باشد. هیپودرم شامل بافت پیوندی و بافت چربی است. هیپودرم سبب اتصال پوست به لایه های عضلانی زیرین می شود. عضلات بر روی استخوان ها قرار دارند.

معرفی موثرترین و بهترین روش جوانسازی پوست

استفاده از کرم ها و لوسیون های متعدد بهترین روش جوانسازی پوست است. از مواد دارویی موثر در جوانسازی پوست می توان به ماتریکسیل، اسیدهای میوه، رتینوییدها، کرم های حاوی استروژن گیاهی، ضد آفتاب ها، ویتامین C و ویتامین Eاشاره کرد. ترتینویین یک نوع رتینویید است که در درمان بیماری های مختلفی از قبیل آکنه، آسیب های پوستی ناشی از آفتاب و پیری افزایش سن تاثیر دارد. ماتریکسیل با کلاژن سازی از پیری پوست جلوگیری می کند. مصرف ویتامین های E و  C هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی با رادیکال های آزاد تولید شده در بدن مقابله می کنند و از پیری پوست جلوگیری خواهند کرد. فیتواستروژن یک نوع استروژن گیاهی است که اثر قابل توجهی بر روی پوست خانم های یائسه و جوان سازی پوست دارد.

استفاده از روش های شیمیایی و لایه برداری پوست بهترین روش جوانسازی پوست محسوب می شود. لایه برداری شیمیایی توسط اسید میوه و اسید تری کلرواستیک انجام می گیرد، البته با ورود لیزرهای مختلف به بازار متخصصان برای لایه برداری شیمیایی پوست از این روش استفاده می کنند. با استفاده صحیح از لیزر درمانی می توان به نتایج مطلوبی دست پیدا کرد.

تزریق بوتاکس از روش های متداول جوانسازی پوست است. تزریق بوتاکس بهترین روش جوانسازی پوست به شمار می آید. تزریق بوتاکس در واقع تزریق یک سم به درون عضلات و فلج کردن آن ها است. در این روش به مدت 4 تا 6 ماه هیچگونه خط و خطوط ناشی از حرکات عضلانی بر روی پوست ایجاد نمی شود.

تزریق چربی یکی از روش های بسیار خوب و بدون عوارض جوانسازی پوست است. در این روش از چربی خود فرد جهت جوانسازی صورت استفاده می کنند. به عبارت دیگر چربی را از ناحیه ران ها و یا باسن و یا اطراف زانو  برمی دارند. در نهایت چربی برداشت شده را به صورت تزریق می کنند.

هایفوتراپی از روش های موثر و مفید جوانسازی پوست است. هایفوتراپی بهترین روش جوانسازی پوست به شمار می آید. در این روش برای جوانسازی پوست از امواج اولتراساوند استفاده می کنند. امواج فراصوت در دستگاه های سونوگرافی قابل استفاده است. این امواج بر روی لایه خاصی از پوست متمرکز می شوند و به آن انرژی وارد می کنند. در نهایت این موج سبب تولید رشته های کلاژن، کاهش چین و چروک و سفت شدن پوست خواهد شد. این روش برای افراد 30 تا 75 سال بسیار موثر است. هایفوتراپی با کاهش چین و چروک، لیفت گونه، بهبود وضعیت خط چانه، اصلاح طرح لبخند، سفت کردن پوست، لیفت گردن و دکلته در جوانسازی پوست بسیار مفید خواهد بود.

کربوکسی تراپی یکی از روش های جوانسازی پوست است. در این روش گاز دی اکسید کربن را به زیر پوست تزریق می کنند. در هر قسمت از بدن با افزایش غلظت گاز دی اکسید کربن بدن عمل اکسیژن رسانی را انجام می دهد. به این ترتیب عمل خون رسانی به آن منطقه افزایش پیدا می کند. افزایش خون رسانی سبب ترمیم سلولی و بهبود وضعیت پوست می شود. با کربوکسی تراپی می توان سبب رفع تیرگی و خطوط دور چشم، رفع چین و چروک صورت، کاهش چربی موضعی، کاهش افتادگی پوست و کاهش شل شدگی پوست شد. بنابراین کربوکسی تراپی بهترین روش جوانسازی پوست است.

تزریق ژل یا فیلر یکی دیگر از روش های جوانسازی پوست است. تزریق فیلر سبب حجم دادن به منطقه تحت درمان می شود. فیلرها به سه صورت دائم، نیمه دائم و موقت موجود هستند. فیلرهای دائم نسبت به بقیه مواد عوارض و خطرات بسیار زیادی دارند. از مواد نیمه دائم هم به دلیل عوارض زیاد کمتر استفاده می شود. بهترین فیلرهای مورد استفاده ژل های موقت هستند. این ژل ها از جنس هیالورونیک اسید ساخته شده اند. با تزریق فیلر می توان خطوط صورت را پر کرد. همچنین از تزریق فیلر برای حجم دادن به لب بالا و لب پایین استفاده می کنند. پس تزریق فیلر بهترین روش جوانسازی پوست است.

لیزر اندولیفت یکی دیگر از روش های جوانسازی پوست می باشد. این  نوع روش جوانسازی کم تهاجمی است. در این روش فیبر بسیار نازکی را وارد پوست می کنند و آن را درون لایه های عمیق پوست قرار می دهند. فیبر با استفاده از اشعه مادون قرمز سبب تحریک کلاژن سازی پوست می شود. لیزر اندولیفت با ذوب کردن چربی های اضافی پوست از افتادگی پوست جلوگیری می کند، در نهایت با این روش پوست سفت خواهد شد. با لیزر اندولیفت می توان زاویه سازی فک و صورت، افزایش سفتی پوست، کاهش چین و چروک پوست، کاهش چربی های اضافی ناحیه غبغب را انجام داد. بنابراین لیزر اندولیفت یکی بهترین روش جوانسازی پوست به شمار می آید.

استفاده از روش های مکانیکی سایش پوست در جوانسازی پوست موثر است. استفاده از کیسه و سفیدآب یکی از روش های قدیمی جهت لایه برداری پوست می باشد. امروزه از روش های جدیدتر و پیشرفته تر مانند میکرودرم ابریشن برای لایه برداری پوست استفاده می کنند. در روش میکرودرم ابریشن کریستال های آلومینیوم را با فشار بر روی پوست صورت می پاشند. سپس پوست را تحت مکش قرار می دهند. میکرودرم ابریشن نیز یکی از بهترین روش جوانسازی پوست است.