0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
ده راه برای داشتن پوستی سالم و درخشان در فصل زمستان

ده راه برای داشتن پوستی سالم و درخشان در فصل زمستان

هوای سرد فصل زمستان را به وجود آورده است که از آمدن پوست های کدر، خشک و رنگ پریده نیز خبر می دهد. از آنجایی که ما از تمام «آرامش‌های» زمستانی مانند بخاری و دمنده، بیرون رفتن در آفتاب و حمام‌های داغ لذت می‌بریم، وضعیت بدتر می‌شود. خارش، پوست خشک، و به طور کلی ظاهر ناخوشایند پوست، همگی می توانند ناشی از کمبود مواد غذایی خارجی و داخلی باشند. بنابراین، برای حفظ درخشندگی پوست خود حتی در این فصل سرد، مهم است که مراقبت بیشتری از پوست انجام دهیم و به روال های اولیه پایبند باشیم. صرف کمی زمان و تلاش می تواند پوستی ابریشمی و سالم داشته باشد.
درخشندگی شبنم دار پوست براحتی حاصل نمی گردد . وقتی هوای سرد زمستانی در کنار شما باشد، تقریباً دشوار می شود. گرمای مصنوعی بخاری شما علاوه بر هوای سرد و خود باد نیز می تواند پوست شما را کم آب کند.. موارد خاصی وجود دارد که می توانید به روتین مراقبت از پوست زمستانی خود اضافه کنید تا روتین خود را بهبود بخشیده و اصلاح کنید تا به پوست شما کمک کند تا در افسرده ترین ماه های سال سپری کند.
1. ابتدا پوست خود را مرطوب کنید
یکی از مهمترین کارهایی که برای داشتن پوستی درخشان در زمستان باید انجام دهید، مرطوب کردن آن است. پوست ما را هیدراته نگه می دارد و تضمین می کند که پوست تولید روغن طبیعی خود را متوقف نمی کند. مرطوب‌کننده‌های طبیعی متعددی مانند روغن نارگیل، روغن کرچک، روغن زیتون، دوغ، خیار و غیره موجود است.
بعد از خشک شدن با یک حوله نرم بعد از حمام، مرطوب کننده زمستانی را روی پوست خود بمالید. کرم یا لوسیونی را انتخاب کنید که غلیظ تر از لوسیون تابستانی شما باشد. بلافاصله بعد از دوش گرفتن یا تمیز کردن صورت، دست‌ها و پاها از مرطوب‌کننده استفاده کنید تا موثر باشد. استفاده از کرم مرطوب کننده بعد از دوش گرفتن و قبل از خواب به صورت روزانه به پوست شما کمک می کند تا در برابر اثرات سرما مقاومت کند و آن را صاف و نرم نگه می دارد، به خصوص در طول زمستان.
2. به طور منظم آب بنوشید
ما ترجیح می‌دهیم در زمستان از نوشیدن آب خودداری کنیم، زیرا احساس خشکی نمی‌کنیم، اما واقعاً بدون اینکه متوجه باشیم آب بدن خود را به روش‌های مختلف از دست می‌دهیم. بنابراین، حتی در روزهای سرد زمستان، ذخیره آب بسیار مهم است. برای دستیابی به درخشندگی سالم، آب را پر کنید و دیگر نگران تیرگی پوست خود نباشید.
3. برای شستن صورت از آب ولرم استفاده کنید
اگرچه دوش آب گرم در زمستان ممکن است به شل شدن عضلات شما کمک کند، اما آب داغ در واقع ممکن است پوست شما را بدتر کند. در نتیجه پوست خشک و پوسته پوسته می شود. داشتن پوست حساس باعث بدتر شدن اثرات آن می شود. با رفتن به حمام آب سرد نمی توان پوست صورت ما را نجات داد، اما با شستن آن با آب ولرم می توان آن را نجات داد. سرما را تجربه نمی‌کنید و اجازه نمی‌دهید روغن‌های طبیعی صورتتان به راحتی از بین بروند. از بهترین شستشوی صورت برای پوست های خشک در فصل زمستان استفاده کنید.
4-پوست خود را در شب جوان کنید
اگر می‌خواهید پوستی سالم داشته باشید، باید به یاد داشته باشید که شب‌ها وقتی می‌خوابید تقریباً ۷تا ۸ساعت پوست خود را دوباره بازسازی کنید. قبل از رفتن به رختخواب، مرطوب کننده کامل با روغن ها انجام دهید تا بتوانید با پوستی فوق العاده صاف از خواب بیدار شوید.
این توصیه‌های عملی می‌تواند به شما کمک کند تا از اثرات سخت زمستان جان سالم به در ببرید و پوست شما را درخشان و شاداب کند. نشانه های خود را عاقلانه انتخاب کنید تا به پوست رویاهای خود برسید.
5. ماسک هایی که یک شبه آبرسانی می کنند
همه ما از مزایای ماسک ورقه‌ای گاه به گاه لذت می‌بریم، اما ماسک‌های یک شبه داستان کاملاً دیگری هستند. آنها همان مزایای ماسک را ارائه می دهند، اما برای یک شب کامل در مقابل فقط ده دقیقه. با استفاده از ماسک شبانه مرطوب کننده چند بار در هفته می توان پوست شما را احیا کرد.
6-از استفاده از دوش آب داغ خودداری کنید
حتی اگر بعد از ورود از سرما به داخل دوش آب گرم یا حمام آب گرم پریدن وسوسه انگیز باشد، ممکن است باعث خشکی و پوسته پوسته شدن پوست شود، به خصوص اگر پوست شما از قبل خشک شده باشد. در عوض، متخصصان پوست دوش گرفتن ملایم (در حدود 50 درجه) را پیشنهاد می کنند.
7. به استفاده از SPF خود ادامه دهید
یکی از آخرین چیزهایی که در صبح به ذهن شما می رسد استفاده از SPF زمانی که دما سرد است است. مهم نیست چقدر بیرون هوا سرد باشد، نور خورشید همچنان می تواند باعث آسیب شود که ممکن است خشکی را افزایش دهد. علیرغم اینکه چقدر غیر ضروری به نظر می رسد، مطمئن شوید که در طول سال از محافظ استفاده می کنید.
8. اسید هیالورونیک را شامل شود
یکی از اجزای اصلی در محصولات مراقبت از پوست مرطوب کننده، اسید هیالورونیک است. این می تواند چین و چروک ها را صاف کند، پوست را پر کند و به آب متصل شود تا به پوست کمک کند رطوبت را حفظ کند. محصولات غنی از اسید هیالورونیک می توانند به بازگرداندن درخشندگی که زمستان از شما ربوده است کمک کنند.
9. با لایه بردارها و اسکراب ها راحت باشید
مهم نیست چقدر از کرم یا سرم استفاده می کنید، خشکی پوست همچنان به دلیل عدم لایه برداری است که برای حفظ پوست ضروری است. برای لایه برداری سبک، از اسکراب اسید لاکتیک یا اسید گلیکولیک ملایم استفاده کنید. اگر پوست شما بسیار خشک است، اسکراب را با یک جایگزین نرم تر، مانند یک دستمال مرطوب، تعویض کنید. از آنجایی که ممکن است در لایه های پوست لایه برداری شده عمیق تر وارد شوند، مرطوب کننده ها و سرم ها روی آن بهتر عمل می کنند.
10. از کرم شب حاوی رتینول استفاده کنید
از مزایای بی شمار رتینول می توان به ظرفیت آن در کاهش تولید سبوم اشاره کرد که به کنترل پوست چرب و کاهش شیوع پوست کمک می کند. رتینول با تسریع چرخش سلولی، ظاهر هیپرپیگمانتاسیون، خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می دهد و توهم پوستی جوان تر و درخشان را ایجاد می کند. قبل از استفاده از محصولات مراقبت از پوست حاوی رتینول، اگر باردار هستید، با پزشک خود صحبت کنید.